
Nämn en titel som du ”går igång på,” på ett antingen positivt eller negativt sätt.
Det finns såklart titlar som är skapade för att locka läsare, skapa uppmärksamhet eller bara väcka känslor som gör att folk pratar om det och titeln fastnar. Vanliga marknadsföringstrick med andra ord. En typ av titlar som verkligen får mig att ta flera steg tillbaka och gå omvägar om böcker är t ex Sophie Kinsellas böcker: En shopaholic i väntans tider eller En mini-shopaholic i mammas fotspår. Titlarna luktar chick-litt lång väg, ytlighet och enfaldiga kvinnor som bara lever för konsumtion. Nej tack!
De där två titlarna tycker jag också visar att de är delar av en lång serie, och att det inte var meningen att serien skulle bli så lång.. Lite av nödrim.
SvaraRaderaInga titlar som lockar mig heller...
SvaraRaderaJag får nog hålla med om att en titel med shopaholic i inte lockar mig speciellt mycket.
SvaraRaderaJag håller med om att de titlarna avskräcker från läsning. Jag vill inte läsa om en shopaholic..
SvaraRaderaHåller med fullständigt. Inte min typ av titel/bok heller...
SvaraRaderaJa de känns oorginella.
SvaraRaderaUsch, jag håller med. Lockar inte mig till läsning. I synnerhet inte mini-shopaholicen!
SvaraRaderaJa där har du i och för sig två böcker där titlarna gör så jag inte heller köper dem.
SvaraRaderaEnda fördelen är att man vet att de är två böcker som hänger ihop;-)
SvaraRaderaÄven om jag tycker att böckerna är riktigt roliga, så är titlarna så vansinnigt fantasilösa.
SvaraRaderaHåller med om att de är tråkiga. Fast de kanske är bra innehållsförteckning så man undviker att köpa dem.
SvaraRaderaLät ju som en typisk blogg från Stureplan.se eller Devote, lockar knappast till läsning. Men dom som skriver där går nog på det :)
SvaraRaderachick lit kan vara mysig avkoppling
SvaraRaderaPrecis sådana titlar som jag också undviker.
SvaraRaderaChick lit är ingenting jag köper själv, men om jag får det i present eller liknande händer det att jag ger dem en chans. Kan vara skön omväxling efter tunga klassiker.
SvaraRadera