måndag 24 oktober 2011

En blogaward

Jag tackar och bugar Anna på Och dagarna går som gav mig denna utnämning. Hennes motivering löd:

Social bloggerska som bland annat skriver om tyskspråkigt och historiska romaner. Trädgården lockar också!


Utnämningen ska vidare och fem bloggar som jag följer och gillar ska få stafettpinnen av mig. Det är inte helt lätt att välja men här kommer ett axplock av bloggare som jag uppskattar och återvänder till ständigt.

A room of my own är en vacker blogg både text- och utseendemässigt. Här hittar jag inte bara många tips på bra böcker utan också förklaring till många av våra kära traditioner.

Böcker har en blandad boksmak och hennes reportage om livet i Italien är till ständig glädje och inspiration.

The Book Pond har en rolig blandning av litteratur och vardagligheter som tilltalar mig. Här finns ständigt inspiration att hämta och ger mig ofta ett nytt perspektiv på saker och ting.

Ingrids boktankar är en blogg jag följt länge och genom sina intressanta, varierande och kvalitativa inlägg sår hon i en klass för sig. Hon är verkligen den bortglömda litteraturens förkämpe och har visar att det är möjligt att göra spännande resor i Europa från sin egen läsfåtölj.

Petrarhodin  är en blogg som ger sig i kast med fantastiska läsprojekt och blandar i övrigt friskt. En härlig blogg att återvända till för att inspireras och roas av hennes varierande litteratursmak.

Skickar ett stort hjärta till er alla, om någon sedan vill skicka vidare är det kul. Gör som ni tycker själva...

 
Instruktion:
1. Klistra in awarden på din blogg.

2. Tacka personerna som gav er Awarden och länka till bloggarna.

3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.

4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.

5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra

Bokbloggskram!

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack snälla Mimmimarie för awarden- jag ska tacka dig på min blogg också- det kommer.

a-lo (the book pond) sa...

Merci bien! Jag bockar och bugar och återkommer i bloggform :)

Mrs Calloway sa...

Nej, men oj då! Tack mimmimarie! Så glad jag blev!

Vicky sa...

Tack snälla söta du!

Jag lovar jag ska ta hand om den och föra den vidare, men jag har några intensiva veckor där jag inte hinner med mycket med bloggen (vilket också förklarar varför det tog så många dagar innan jag upptäckte den här inne hos dig) så jag vågar inte lova när :)

Mrs Calloway sa...

Nu har jag tackat och fört vidare på min blogg!