tisdag 3 juli 2012

Suzanne Brögger - Creme Fraiche

Jag avslutade lyssnandet av Suzanne Bröggers bok Creme Fraiche för några veckor sedan. Av olika anledningar blev jag aldrig färdig till att skriva om boken direkt och det var ett misstag. Närhelst jag läser en bok gör jag fortlöpande anteckningar om vad jag tyckte etc. Dessa anteckningar står inte att finna när jag nu kommit hem från semestern och försöker bringa reda på mitt skrivbord. Det är bara att acceptera att;
 A) jag har slarvat bort anteckningarna
B) mitt minne börjar svikta om boken redan efter några veckor
C) Creme Fraiche inte var i min smak annars hade den väl gjort ett större intryck på mig.

Lite smått skamsen av dessa magra rader kastar jag in handduken och bestämmer att bokanteckningar ALLTID hädanefter ska förvaras på ett och samma ställe.

4 kommentarer:

Petra Rhodin sa...

Att boken inte gjorde större intryck än att den är i det närmaste bortglömd redan efter ett par veckor säger ju ganska mycket. När jag läst något riktigt bra brukar jag gå och fundera på det länge efter, tyvärr ibland också om det är riktigt upprörande dåligt, det ljumma där emellan glömmer man fort och då är det ju inte heller mycket att uppmärksamma.

Hanneles bokparadis sa...

Det var för länge sedan jag läste Crème fraîche, jag förstår (?) den bättre nu... jag tycker om Suzanne Brøggers böcker.

Anna sa...

Jadekatten gillade jag.

Josefin sa...

Haha, vilket trapptyg! Fantastiskt! Jag tror jag skulle gilla Skottland, vem kan motstå får som vandrar fritt?! :)