söndag 29 september 2013

Möte med Marianna Agetorp

Igår var det dags kvinnofrukost i byn igen. Vi var ett 50-tal damer som mötte upp för att höra på Marianna Agetorp berätta om sin trädgård och sin livsfilosofi. Marianna är författare och poet. Hon håller föreläsningar och utbildningar, ordnar utställningar och installationer. Jag har tidigare besökt hennes fantastiska och mycket speciella trädgård, med betoning på träd. Hon talar sig varm för helande trädgård och jag som har jobbat med läkande konst på mitt arbete (se här), var förstås mycket intresserad. Något som jag däremot inte provat på är att sova under bar himmel i min trädgård, men det kanske blir av nästa år.

Hela gruppen kvinnor lyckades hålla sig tysta och lyssnade intensivt.

Några av Mariannas böcker

Marianna driver också en bokblogg, se här.