torsdag 30 maj 2013

Godbitar ur Svt Öppet arkiv

Det gör inte så mycket att det regnar då och då just nu. Jag har funnit ett nygammalt intresse. Sent omsider, men dock, har jag nämligen upptäckt Öppet arkiv på Svts webbsida. Här finns många härliga gamla bekanta för barn som Vilse i pannkakan och Från A till Ö.

 För oss med lite mera vuxen smak har jag med förtjusning tittat på Ärliga blå ögon och nu ska jag sätta tänderna i Träpatronerna från 1984, följ länk här. Då bodde jag utomlands och såg aldrig den här serien. Dessutom ligger här många avsnitt av litteraturprogrammet Röda rummet, se länk här. Programmen är från 1996 och gäster är bl a Astrid Trotzig, Horace Engdahl, Ylva Eggehorn, Louise Boije af Gennäs, Gerda Antti m fl. PC Jersilds Babels hus står också på kö att fånga min uppmärksamhet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att du gillar ÖA!
Har du sett att vi även lagt några Bokbussen på sajten?
Mvh, Ylva