söndag 31 mars 2013

Jag - en vinnare i konstlotteriet

I vanlig ordning fanns det massor av konst att se på Österlen under påsken och vi hann med att besöka åtta konstnärer i år. Dessutom handlade vi flitigt på diverse olika gårdsbutiker. Olja från Gunnarshög. Senap från Petersborg, äppelprodukter från Kiviks musteri och olika kalkonrätter från Ingelsta kalkon.

Här är ett bildsvep från konstnärerna vi hann med att besöka.
Gunilla Widholm

Johan Thunell

Malin Schönbeck

Gert Germeraad

Helena Bergenrud

Kerstin Eriksson

Leopold Falkowski


122 vinster och 25 000 lotter. Det ger en chans om 5 promille att vinna ett pris på konstrundan på Österlen. I år slog blixten och de 5 promillena ner i min lott nr 1998. Vad jag vann? Jo ett foto av PeO Eriksson, se mera om honom här, legendarisk fotograf av racing. Dessvärre gillar jag inte motorsport och kommer att få lite bekymmer med att placera verket.

PeO Eriksson grattar undertecknad till vinsten.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Grattis! Det där var väl en kunglig tavla...

Mrs Book Pond sa...

Vad kul att se dina bilder från konstrundan och det fartfyllda priset ;) Grattis! Tyvärr blev det inte så många stopp för mig, då jag tyckte det var så himla kallt och med två småbarn i släptåg var det ingen riktigt rofylld runda... Kerstin Eriksson känner jag dock väl till, då min syrra har tavlor av henne och Johan Thunell såg vi på fabriken.