onsdag 8 juni 2011

Mark Levengood - Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig

Det är vackra och lite underfundiga titlar Mark Levengood får till på sina böcker. Den här ljudboken har jag haft i MP3-spelaren medan jag gått och lukat ogräs och målat trädgårdsmöbler och det var ett trevligt sällskap. Fast det här var en rad kåserier, ett trettiotal närmare bestämt, och att lyssna på dem som på en ljudbok i ett sträck gjorde de inte rättvisa.

De små berättelserna hade som kåserier i tidningar gjort sig bäst en och en, till frukost eller förmiddagsfikat eller något liknande. Att sträcklyssna var inte bra. Kåserierna gick in i varandra  och det blev lite för mycket av hans finska morföräldrar och annat småputtrigt och mysigt som är så typiskt för Mark Levengood. Jag har nu på ganska kort tid lyssnad på två av hans ljudböcker och det blev lite väl tätt. Jag överger honom inte men kommer att ta en längre paus, for sure.

Inga kommentarer: