måndag 6 augusti 2012

Ny rolig utmaning Tre på Tre

En av förra årets roligast utmaningar var Tre på Tre som anordnades av Pocketlover. På allmän begäran blir det repris i år, kika in här för att se reglerna och vilka roliga utmaningar andra bloggare valt.

"Det hela är mycket enkelt. Du kan välja att läsa en trilogi, tre böcker av samma författare, tre böcker i samma genre, de tre första i en serie, tre böcker från samma land, tre som börjar på samma bokstav - you name it! Och de tre du väljer ska du slutföra inom tre månader. Vi drar igång första september och avslutar sista november".

Jag tänker läsa tre romaner från Elisabeth Grate Bokförlag. Samtliga är romaner av kvinnliga författare och översatta från franska. Det kommer att bli tre av dessa fyra romaner;
Jeanne Cordelier - Utbrytningen
Vénus Khoury-Ghata - Hafia
Vènus Khory-Ghata - Sju stenar till den otrogna hustrun
Madeleine Borudeouxhe - Gilles kvinna

Hoppa på utmaningen du också. Du kommer garanterat inte att ångra dig.

1 kommentar:

Bokmoster sa...

Jag var inte med förra gången men ser fram emot den här utmaningen. Än har jag inte bestämt mig för mitt tema, det finns så många alternativ :)