måndag 6 februari 2012

Den här enkäten gör sin runda på bokbloggar jus nu. Här är mina svar:
Senast lästa: Irène Némirovskys Höstflugorna
Senast köpta bok: Vikas Swarup – De sex misstänkta
Senast lånade bok: 100 sätt att rädda matenAnnika Triberg
Senast fådda bok: Självständig prinsessa Sofia Albertina 1753-1829 - Carin Bergström
Favoritbokhandel: Blackwell’s i Oxford
Favoritbibliotek: Min egen lilla biblioteksfilial som är öppen en kväll i veckan. Jag hoppas att inga politiker kommer på idén att lägga ner det
Antal lånekort: Två
Använder som bokmärke: Ofta något bokmärke jag gjort själv. Ett gem fungerar bra på resa
Favoritfärg på bok: Färgen spelar mindre roll
Favoritmat/snack vid läsning: Popcorn
Favoritdryck vid läsning: Mineralvatten eller te
Favoritställe att läsa på: Sängen eller läsfåtölj
På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro, s 150
Den här boken köper jag till en förälder: En trädgårdsbok till mamma
Den här boken köper jag till min bästa vän: Något personligt valt
Den här boken köper jag till en partner: Någon politiskt biografi
Favoritgenre: Biografier över historiska personer
Favoritformat: Riktiga inbundna böcker
Författarfavorit: Vilhelm Moberg, Irène Némirovsky, Pär Lagerkvist, Kerstin Ekman
Den tjockaste bok jag läst: Anna Karenina är nog svårslagen
Den tunnaste bok jag läst: Någon barnbok, kanske Isabelle Halvarssons böcker om katten FräsFavoritljud när du läser: Inget. Föredrar tystnaden
Favorittidning: Gods och Gårdar, Gård och Torp
Prenumererar på: Vi läser
Favoritbokblogg: Jag följer många bra bokbloggar och kan inte välja en enda
Mitt bästa bokminne: Dèsirée av Annemarie Selinko
Senaste bokfyndet: Imre Kertèsz bok Mannen utan öde för 2 kronor på loppis
Bokgenre som jag undviker: Deckare, skräck, crossover, fantasy, chick-lit
Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Byter eller ger bort dem med vänner. Lämnar till loppis
Så här håller jag koll på vad jag läst: På min blogg eller i mitt eget register i exce
lSå här sorterar jag min bokhylla: Först genre, sedan bokstavsordning
Nästa bok jag ska läsa: Ät mig av Agnès Desarthe

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

sorterar böcker i bokhyllan är svårt...

Bokmoster sa...

2 kr för Mannen utan öde, vilket fynd! Kul med loppis :)