tisdag 7 februari 2012

Rapport från Bokmässans bokbloggarträff i Göteborg 5-6 januari


Vi var 20 bokbloggare som blev varmt välkomnade till Göteborg och de två inspirationsdagarna för bokbloggsambassadörer i bokmässans lokaler på Svenska Mässan. Inledde gjorde Bertil Falck, bokmässans grundare och nyutnämnd mottagare av Konungens medalj. Han berättade levande och intresseväckande om bokmässans resa till vad den är idag. Vi minglade, åt väldigt god mat och tillfälle gavs till att sitta i mindre grupper och disktuera litteratur, bloggande och mycket annat kul.



Efter god natts sömn på hotell Gothia Towers och läcker hotellfrukost var vi redo för dag två. Det blev information kring planeringen av mässan, seminarieprogrammet och http://www.meg.se/. Sist men inte minst diskuterade vi bokmässans eget community och våra roller som bokbloggsambassadörer. Efter bokbyte och gemensam lunch bar det av hemåt. Trött och nöjd och full av intryck, möten med härliga människor och mycket inspiration landade jag hemma ikväll. Jag har pillat lite på goody-bagen vi fick och de böcker jag bytte mig till.
Jag bytte till mig De Små Tingens Gud, en ljudbok av Arundhati Roy, Solomons sång av Toni Morrison och Färden genom Mangroven av Maryese Condé.

Är det någon som inte har tittat in på bokmässans community tycker jag absolut ni ska göra det. Här finns många godbitar, diskussioner kring aktuell litteratur, teman etc.

2 kommentarer:

Annica sa...

Visst var det kul och väldigt inspirerande! Snacka om att man längtar ännu mer nu!
Det var väldigt kul att träffa er alla! Vi ses i höst!

Hanneles bokparadis på Hisingen sa...

Trevligt, bra böcker.