fredag 4 oktober 2013

Antingen älskar man honom, eller så gör man det inte

Fenomenet Ernst Kirchsteiger rullar oförtrutet på. Det finns ingen ände på denne mans talanger. Han inreder, han snickrar, han odlar, han ritar, han syr, han lagar mat etc etc. Det senaste är en ny bok Året med Ernst med den fyndiga underrubriken Två meter kärlek med Mat, blommor, tankar och inredningstips.

Missförstå mig nu inte, jag tillhör de som gillar Ernst och skulle nästan gå så långt som att säga att jag älskar honom.  Jag missar ALDRIG sommar med Ernst eller när han julpyntar i TV i decembertid. Därför var det en högtidsstund när väntan på nya boken var till ända på biblioteket. Dessvärre innehöll boken en hel del gammal skåpmat, inte recepten indelade årstidsvis för de känner jag inte igen, men däremot inredningstipsen, dekorationerna och de vackra bilderna. De allra flesta är tagna direkt ur de senaste 4-5 årens renoveringsobjekt som visats på TV. Lite småtrist. Återseendets glädje i all ära men att det var ett uppsamlingsheat anade jag inte.

Inga kommentarer: