lördag 26 november 2011

Bokbloggsjerka 25-28 november

Annikas jerka den här veckan blickar framåt mot julen och frågan lyder:

Vilka bokrelaterade julklappar vill du helst se under granen i år?

Självklart hoppas jag att ett och annat paket innehåller böcker, det säger sig självt. Jag har alltid drömt om att få mitt eget ex libris men har varken pengar över att skaffa ett eller nog konstnärlig ådra att designa ett. Ett alternativ är en embossingstans som jag har spanat lite på under året som gått men inte riktigt kommit till skott att beställa. De går att få personliga med mitt namn och signatur och ser väldigt stiliga ut. Det är en amerikansk webshop och jag är lite feg när det gäller beställningar från andra sidan Atlanten. Ni kan se här hur resultatet blir.

5 kommentarer:

Vargnatt sa...

Embossingstans hade varit väldigt roligt att ha med egna namnet på :) De såg ju riktigt bra ut!

Monika sa...

Det saknas nog alltför konstnärlig ådra hos mig för en ex libris, men en embossingstans verkar ju lite lättare och minst lika snyggt. Vilka idéer det här bloggläsandet ger mig... :)

Lotten sa...

Åh vilken bra idé! Det vore verkligen kul:-)
Min morfar hade ett eget Ex-libris, fast jag vet inte om han designade det själv (han var bibliotekarie...)

Anna sa...

Snygg stans, jag såg en webshop med exlibris-stämplar också.Visserligen oxå från over there men:
http://www.etsy.com/shop/AsspocketProductions?ref=seller_info

Monika Häägg sa...

Självklart skall det vara böcker i julklappspaketen, men det svåra är att välja vilka...