tisdag 26 april 2011

Deutschland, Deutschland über alles


Kanske blir det Schloss Ludwigslust

Idag drar vi vidare från Skåne via Trelleborg-Sassnitz till Tyskland. Det ska shoppas lite inför sommarens grillkvällar men de tre dagar vi har till vårt förfogande ska vi också ha tid att träffa våra sommargrannar från Berlin, besöka minst ett slott (jag har en del på lager) och hoppas jag få tid att botanisera i en tysk boklåda. Vi ska bo mitt i det Mecklenburgiska sjöriket som ligger i forna DDR. Här finns en nationalpark som lockar och ett hägn med visenter som vore roligt att se i n.ågorlunda vilt tillstånd. Jag hoppas på stilla väder så jag slipper sjösjuka på väg över Östersjön.

2 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Det är trevligt med en liten tur till Tyskland. Det finns många fina platser och byggnader att besöka!
God Tur!

Vicky sa...

Hoppas ni har det riktigt fint i Tyskland och att vårsolen lyser på er :)