onsdag 13 april 2011

Mot Alicante

Imorgon bär det av till Alicante tillsammans med mina goa arbetskamrater. Vi ska på en strategiresa tillsammans till varmare klimat i dagarna fyra. Schemat ser pressat ut men en fri dag får vi och jag har lovat mig själv att försöka någon bra bokhandel och köpa med hem någon för mig okänd spansk författare (de är säkert många) som förhoppningsvis finns översatta till engelska.

Reselitteratur? Jodå, visst har jag med mig det. De fattiga i Lodz i MP3-spelaren och två tummade loppisbocket á 5 kronor styck. Kådisbellan av Roland Schütt och Honungsvargar av Sun Axelsson.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

"God rejse" som man säger på andra sidan sundet och jag hoppas att du rapporterar om litterära fynd!

Nattens bibliotek sa...

Vad härligt det låter. Den spanska författare som det talas mest om just nu är Zafón. Har du läst hans böcker?

Anna sa...

Ha en riktigt härlig tur! Hoppas vi får en liten reserapport här på bloggen!

Metta Karlsson sa...

Ha det så bra!