måndag 18 april 2011

Litteraturstudier i höst?

Ansökningstiden till universitet och högskolor gick ut i helgen. Jag har sökt två kurser och vet i dagsläget att jag inte kommer att klara av bägge två men kan inte just nu välja, det beslutet skjuter jag på framtiden.

Första kursen är en fortsättning och fördjupning på den distanskurs jag läst i två år som heter Hållbart Familjeskogsbruk.

Andra kursen och här börjar det brännas, är en 15-poängskurs på Linnéuniversitet i Växjö och heter Att skriva kritik och kulturjournalistik. Jag blev så inspirerad när läste på Bokmanias blogg att hon gått denna eller en liknande kurs, och hoppas den passar mig oxo.

4 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

Att skriva kritik och kulturjournalistik låter spännande. Annars är kursen: Att skriva historiska romaner på Linneuniversitetet helt ljuvlig. Har sökt till den fast del två till hösten. Linneuniversitetet är toppen!

Metta Karlsson sa...

Jag har också sökt kritik och kulturjournalistik, verkar vara rne populär kurs så får se om man ens kommer in.

Monika Häägg sa...

Låter jättespännande! Det tycker jag verkligen du skall göra!

Nattens bibliotek sa...

Kursen i Kulturjournalistik låter jättespännande. Jag tror att jag också ska kolla trots att jag vet att tiden absolut inte finns till studier just nu. Men man vet aldrig dygnet har ju trots allt 24 timmar. Man kanske kan trolla och omprioritera. Lycka till med dina studier-