fredag 14 december 2012

Bokbloggsjerka del 109

I sista jerkan innan jul ställer Annika följande fråga:

Vi tar en enkel fråga så här sista gången innan juluppehållet: Vad läser du just i dag?

Just nu ligger Hilary Mantels bok Wolf Hall på nattygsbordet (och där lär den ligga kvar ett tag). Jag kämpar med boken. Den är tjock, 600 sidor i pockeupplagan. Trots att jag gärna läser historia tycker jag den är seg att komma in i men jag kämpar på sidan 150 (av dryga 600 sidor). Det är inte ofta jag läser pockets. Papperskvaliteten och trycket är ofta sämre och jag får ont i mina ögon. Förhoppning finns att det ska lätta lite under julledigheten då jag kan läsa mera och inte bara en halvtimme här och där.

12 kommentarer:

Johanssonshenke sa...

Låter som en kämpainsats från din sida.

[Anna] sa...

Det är jobbigt när det känns som om man tuggar sig in i en bok!

Elizeth sa...

Finns inget värre än när man känner att man "måste" läsa en bok. Kämpa på!

Anna sa...

Jag ska läsa men inväntar svenska översättningen. Kommer på Weyler efter sommaren :-)

Sara Pepparkaka sa...

Hoppas den tar sig, boken.

Lena sa...

Hoppas boken är värd kämpandet i slutänden!

Vargnatts bokhylla sa...

Hoppas julledigheten gör läsandet lättare!

Monika sa...

Vissa böcker tål inte att läsas i korta bitar, utan de kräver en längre stunds sammanhängande läsning. Det är nog säkert så med den här boken.

Carolina sa...

Jag är jättesugen på att testa Hilary Mantel!

Hanneles bokparadis sa...

pockets tar mindre plats i bokhyllan

Ingerun sa...

Låter som en lite besvärlig bok.:O

bloggbohemen sa...

Jag har gett upp det där med att kämpa mig igenom en bok. Känner att jag inte riktigt har tid med det. Hoppas att boken visar sig värd dina kämpainsats i slutänden! :)