fredag 18 januari 2013

En bra bokvecka



I måndags bar jag hem två böcker från bokbytet på jobbet:
Harry Bernstein - Den osynliga väggen
Nawal El Saadwi - Den stulna romanen

Igår hittade jag utsorterade böcker på Tingsryd bibliotek för fem kronor styck:
Léonora Miano - Konturer av den dag som nalkas
Terry Kay - Dans med vit hund
Zena el Khalil - Beirut, jag älskar dig

Idag kom två recensionsex i brevlådan:
Robert Goolrick - En egen plats
Catalin Dorian Florescu - Jacob beslutar sig för att älska

Nu har jag mycket behagliga problem med att välja vad jag först ska läsa.
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

hihi, såna problem gillar jag :)

Anna sa...

Härlig hög!

bloggbohemen sa...

En trevlig lite hög! Bernsteins och El Saadawis är två bra böcker som du nog kommer att gilla.

Fru E sa...

Vad gjorde du i Tingsryd? Bra bokhög du har skaffat dig!

mimmimarie sa...

Jag shoppade och åt räkmacka på Börjes. Min tyska väninna är här för tillfället och hon liebt Tingsryd viel.