söndag 6 mars 2011

Sociala medier - Paul Ronge

Normalt skulle jag aldrig läsa en bok skriven av en journalist och PR-konsult, den sortens författare och deras böcker är jag ganska allergisk mot och jag vet egentligen inte varför jag trodde att Sociala medier skulle vara annorlunda? Nyfikenheten på sociala medier där jag själv deltar som en liten, liten fisk i ett stort hav kanske spelade in.

Boken består av att Paul Ronge intervjuar ett 30-tal olika personer som på olika sätt blivit framgångsrika med hjälp av sina bloggar, på Facebook och/eller Twitter. Det handlar om företag som på olika sätt vill nå ut med sitt budskap, politiker som alla försöker kopiera Obamas framgångsrika presidentkampanj genom sociala medier och mer eller mindre framgångsrika bloggare som kan skriva om allt från mode till förlusten av ett barn.

Det här är ingen bok som jag läst från pärm till pärm. Jag finner boken ytlig och den ger mig absolut ingenting. Jag bloggar själv i liten skala, har ett inte särskilt aktivt konto på Facebook och twittrar inte och känner att jag ingenting vill lära av människorna i boken och bryr mig inte om deras liv som levs i rampljuset akvarium.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag skulle nog tycka som du om den här boken så jag kommer inte att läsa. Tack för varningen.

Hannele på Hisingen sa...

intressant ändå

http://hannelesbibliotek.blogspot.com/