måndag 5 november 2012

London revisited

Det har gått hela 12 år sedan jag sist satte min fot i London och betydligt längre sedan jag bodde där några år på 80-talet. Helgens resa var definitivt ett slags homecoming. Jag har ägnat mig åt en del sightseeing och shopping men också unnat mig återbesök på platser varifrån jag har många ljuva minnen. En ganska härlig blandning tillsammans med det arbete vi också skulle utföra såklart.

Vi bodde på Svenska sjömanskyrkan.

Vi åt Fish & Chips

Såg många vackert belysta byggnader från vår
Themsenkryssning med dinner och dancing.

London Eye är grönt i mörkret

Älskar tunnelbanedoften

Besökte Kensington Palace

Palatsets trädgård

Specialutställning med prinsessan Dianas klänningar

Fortfarande efter 15 år finns en kondoleansbok på Harrods


Från puben Punch & Judy i Covent garden har jag
många, många glada minnen.

Jag återkomer med mina litterära upptäckter från London.

4 kommentarer:

Ylva sa...

Vad du har hunnit med mycket trevligt utöver jobb! Synd att det inte går att få ordentlig fishnchips i Sverige.

Hermia Says sa...

Tack för reserapporten! Efter sommarens OS och nu nya Bond längtar jag jättemycket till London, fint därför dela din resa..

Anna sa...

Tack för dina fina bilder, blir sugen på London :-)

Hanneles bokparadis sa...

Härligt!! Det var för länge sedan jag var just i London...