lördag 10 september 2011

Höstweekend på Österlen

Maken och jag tog hunden med oss och for för att hälsa på släkt på det vackra Österlen. Vi belönades med de allra vackraste höstdagar i en av Sveriges härligaste trakter, i sanning en lisa för kropp och själ.

Historia i form av Ale stenar, världsarv.
Mat i form av rapsolja från Gunnarslöv, rökt fisk från Kåseberga, äpplen från Kivik.
Blommor i form av Apotekarens trädgård i Simrishamn och Ulriksdals trädgårdar i Kivik.
Litteratur i form av Björn Ranelids postlåda, patetiskt jag vet men det närmaste litteraturen jag kom den här helgen.

Det mäktiga Ale stenar

Apotekarens trädgård i Simrishamn är en oas.


Dessvärre blev det ingen bild på Björn Ranelids brevlåda men jag kan rapportera att den är vit och av gammal hederlig, ordinär storlek utan alltför mycket plats för beundrarpost.

2 kommentarer:

Hermia sa...

Åh, härligt härligt!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Ale stenar såg jag för första gången ifjol sommar. En helt magisk plats jag vill återvända till!!