torsdag 22 september 2011

Present från biblioteket

Varje år har mitt bibliotek en läskampanj som de kallar Hängmatteboken. Dealen går ut på att man lånar och läser minst fem böcker från biblioteket och träffas fram på höstkanten för att prata om böcker i allmänhet och vad var och läst under sommaren i synnerhet. Sist men inte minst får alla deltagare en pocketbok. Bokträffen var igår kväll och p g a ryggskottet kunde jag dessvärre inte vara med, men idag fick jag min bok i alla fall. Där fanns många intressanta böcker att välja på men till slut bestämde jag mig för Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken god idé. På ett av kommunens bibliotek har man något liknande men här- på mitt eget- bara läsutmaning för barn - och ungdomar. Gott så - men det kunde gärna utvidgas.

Hanneles bokparadis sa...

Trevligt.