måndag 1 oktober 2012

Bokmässans höjdpunkt

Jag visste att seminariet med Mikael Niemi skulle bli bra, men att det skulle bli min bästa upplevelse på mässan hade jag ingen aning om. Jag har hört honom tidigare i diverse sammanhang på radio och TV prata om sin nya bok Fallvatten och beundrar honom inte bara för att han är en gudabenådad berättare utan också för att han konsten att variera sitt föredrag, här är det ingen upprepning inte utan kändes nytt och fräscht. Undertecknad satt på första bänk, så nära att jag kunde se de fina linjerna runt ögonen och sögs fullkomligt in i hans berättarvärld.  Bravo Mikael du hade hela din publik i din hand!

Jag skrev om Fallvatten här i förra veckan.

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja, det var bra! Domptör kallade jag honom i mitt inlägg. Hans retorik, som en väckelsepredikant nästan, kunde fått oss alla på fall... OSB. Dålig göteborsk ordvits!

mimmimarie sa...

Hahaha, en bra vits oavsett ursprung.