fredag 5 oktober 2012

Isabelle Halvarsson - Puzzel på valpkurs

Den lilla smuggelhunden Puzzel har nu ett fast och säkert hem hos sin lillmatte Mimmi och hennes familj och då är det dags för att börja gå på valpkurs. Som alla valpar vet är det ju egentligen husse och matte som går på kurs, inte vovven.

Isabelle Halvarsson skriver en charmig och rolig berättelse om lilla Puzzels små äventyr och nya hundkompisar. Då jag själv är hundägare och har deltagit i valpkurs med en allt annat än villig liten tax ler jag igenkännande åt episoderna i boken. Det är en bok för både små och stora hundälskare som jag mer än gärna rekommenderar. Puzzel på valpkurs har hög mysfaktor.

Första boken om Puzzel, Puzzel den lilla smuggelhunden skrev jag om här.

2 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Den ska jag tipsa om till min son som nyligen skaffat en liten valp:)

mimmimarie sa...

Puzzelböckerna är söta utan att vara för hjärtknipande som djurböcker för barn ibland kan tendera att bli.