torsdag 13 oktober 2011

Avbruten läsning

Nu har det hänt igen, jag har fått tag på en bok på loppis som jag tyckte var så dålig att jag inte orkade försöka ta mig igenom den från pärm till pärm. Vid pass 60 sidor gav jag upp. Rent Hus av Louise Boije af Gennäs var min första erfarenhet av den här författaren och det gav inte någon mersmak.

Av så långt jag kom och baksidestexten att döma handlar det om Siri, invandrad från Finland som städar i riksdagshuset. Nu sysslar hon inte bara med att rengöra mattor och putsa fönster utan också att ta diverse parlamentsledamöter hon inte tycker om av daga. Jag kan inte begripa varför jag ska lägga ner tid på att läsa klart sånt dravel, nej boken åker tillbaka till loppis med det snaraste.

1 kommentar:

Linnea sa...

Det är nog rätt.. Det finns för många bra böcker att det är dumt att spilla tid på att läsa sådant man inte gillar! Jag borde själv bli bättre på att faktiskt avbryta läsning...