torsdag 6 oktober 2011

Grattis Thomas Tranströmer

Nu vet vi och alla som jag träffat och bloggar jag läst här ikväll när jag kom hem är glada och smått överaskade av valet. Jag är ingen stor lyrikläsare och generande obildad vad gäller Thomas Tranströmers författarskap. Det får bli bättring på den punkten och jag har lite att ta igen, det förstår jag.

Speciellt ödmjuk blir jag när man vet att Thomas Tranströmer drabbats av en stroke men kämpat vidare kämpat vidare och producerat fin litteratur. Han är en fin ambassadör för att det går att komma tillbaka efter efter en stroke.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära bokvän

Tyvärr har jag fått spendera mycket tid på sjukhus denna veckan och det gör att ditt paket inte har kommit iväg. Imorgon läggs det dock på lådan, jag ber så mycket om ursäkt.

Hoppas du får en trevlig helg ändå.

mimmimarie sa...

Okej, då vet jag vad som gäller. Hoppas du mår bättre!

Hanneles bokparadis sa...

Visst är det kul att en svensk poet vann!