tisdag 25 oktober 2011

Bokens dag i Växjö

Jag ser verkligen fram emot ikväll då en väninna och jag ska gå på Bokens Dag i Växjö. Sex författare kommer för att prata om sina böcker och de är; Amanda Svensson, Lars Adaktusson, Anneli Jordahl, Dan Buthler och Dag Öhrlund, Jens Liljestrand och Christine Falkenland. Mest nyfiken är jag på Anneli Jordahl och hennes bok Augustenbad. Jag läste och tyckte mycket om Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) för något år sedan. Dessutom ska det bli spännande att höra mera om Christine Falkenland. I handväskan kommer jag att ha hennes bok Min skugga, som jag hoppas få signerad i pausen.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Så spännande! Jag hoppas att det kommer en rapport från dig så småningom!

Anna sa...

Så mysigt!

Nattens bibliotek sa...

Anneli Jordahl är en författare jag är nyfiken på. Lyssnade på ett program i P1 om henne och hennes senaste bok. Mycket intressant. Christine Falkenland är också spännande.

a-lo (the book pond) sa...

Hoppas kvällen var bra! Många fina författarnamn i den listan.

Ser också fram emot Bokens dag i Malmö som är på lördag, framförallt vill jag lyssna på Marie Hermansson. Också lite kul att det står att Lars Kepler kommer, man undrar ju om det är en eller två personer som dyker upp då? :)

Mrs Calloway sa...

Bokens dag i Växjö kände jag inte till! Det måste jag hålla ögonen på nästa år