fredag 14 oktober 2011

Bokbloggsjerka del 52

Det var verkligen ett tag sedan jag var med om en bokbloggsjerka. Den är veckan frågar Annika så här:

Vilken är den sämsta bok som du faktiskt har läst ut och varför var den så dålig?

Det finns säkert mer än ett svar på den här frågan men den senaste boken jag tragglade mig igenom trots att jag tyckte den var urusel var Marcus Birros Att leva och dö som Joe Strummer. Att jag läste ut den berodde enkom på att jag vunnit den på min entrébiljett till Bokens Dag i Växjö förra året. Böcker om övervintrade förvuxna popsnören och wannabe-musiker finns det på tok för många av redan och denna tillförde inget nytt. Den var inte originell, inga bra miljöskildringar eller personbeskrivningar och var inte ens rolig. Tummen ner definitivt!

5 kommentarer:

blogg_bohemen sa...

Jag hade inte heller några problem med att nominera i sämstakategorin. Birros bok verkar värd att undvika ... :)

Fredrik sa...

Kanske tur att jag inte läst något av Birro :)

Monika sa...

Att läsa något av Marcus Birro lockar mig inte alls. Det verkar ju vara rätt :-)

Spetsig - en bokblogg sa...

Jag håller med de som kommenterat hittills på alla punkter ... ;-)

Anna - Sagan om Sagorna sa...

Åh, jag har aldrig läst något av Birro, för att jag bara känner ett så stort oförklarligt obehag mot honom. DOCK hade jag faktiskt tänkt ge mig på den här boken (av den enkla anledningen att jag älskar Joe Strummer, och även om boken inte skulle ha något med honom att göra vill jag läsa den), men känner mig lite... avtänd nu.