söndag 2 oktober 2011

Världens mittpunkt

The centre of the universe behöver inte vara London, Paris, NY eller någon annan världsmetropol. Där du valt att bo är din universums medelpunkt. Det var tanken bakom vägvisaren vi satt upp vid postlådorna i somras. Vägvisaren har flitigt fotograferats av danska, tyska, holländska och svenska turister.

Vi har valt orter som betyder något för oss, platser där vi varit eller dit vi vill åka och sedan har jag smugit in en och annan exotisk litterär ort också.

Vilka platser skulle du vilja ha på din vägvisare?

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken trevlig idé! Den skulle flera låta sig inspireras av. På min skylt skulle det finnas många namn- men Svaneke skulle definitivt vara ett av dem!

Hanneles bokparadis sa...

Underbart :)

P.S.
vi bor ju i världens centrum...

Anna sa...

Så mysig skylt! Jag skulle förstås se till att ha med Tjörn.

blogg_bohemen sa...

Åh! Jag blir alldeles varm när jag läser om tanken bakom skylten. En mycket vacker tanke! Skall försöka se på min egen bostadsort med ett sådant perspektiv.